Tuesday, December 7, 2010

Belgrade Alternative Film/Video Festival



Virtualities is taking part in the international competition section of Alternative film/video festival (December, 8-12) in Belgrade, Serbia. 

Η ταινία "Virtualities" επιλέχθηκε στο διεθνές διαγωνιστικό τμήμα του Alternative film/video festival του Βελιγραδίου (8-12 Δεκεμβρίου). 


http://www.alternativefilmvideo.org/








Selection





Competition Program 1

Regional Section:
SUNSHINE 1923, Milan Zulić, Serbia, 4 min.
TRANSFORMANCE, Nina Kurtela, Croatia/Germany, 10 min.
THREE AGAIN…AND AGAIN, Jurij Meden, Slovenia, 3 min.
3x3, Ivana Stojaković, Indonesia/Serbia, 7 min.
FINAL LAP, Željko Radivoj, Croatia, 21 min.

International Section:
IT IS NOT MUCH WHAT WE INHERITED FROM OUR GRANDFATHER, Fernando Dominguez, Argentina, 15 min.
IMPOSSIBLE DUALITY, Pouria Jahanshad, Iran, 5 min.
WE – 1ST PERSON PLURAL, Vika Kirchenbauer, Germany, 11 min.
WHITEOUT, Mauri Lehtonen, Finland, 6 min.
IS THE QUEEN GETTING BIGGER, Henriette Pedersen, Norway, 6 min.
VANISHING POINT, Beate Hecher & Markus Keim, Austria, 15 min.


Competition Program 2

Regional Section:
MEMORIES, Milan Bukovac, Croatia, 6 min.
LET'S PLAY GAMES, Marko Ubović, Serbia, 5 min.
LET'S REGAIN OUR OWN SIGHT, Denis Dimovski, Serbia, 4 min.
SKY SPIRITS, Damir Čučić & Boris Poljak, Croatia, 6 min.
BORN WITHOUT A REASON, Milica Rakić, Serbia, 4 min.
BUTTERFLY, Marija Momić, Serbia, 3 min.
TRANSFORMATION, Dragana Anđelić, Serbia, 3 min.
SEE US VANISHING IN THE FIRE, Rudi Uran, Slovenia, 5 min.

International Section:
ON A TRIP DOWN MEMORY LANE, Marie Elisa Scheidt, Germany, 17 min.
PURPLE, Iva Radivojević, USA, 5 min.
MOZMAD'S SYMPHONY, Vasco Mendes, Portugal, 13 min.
THE CAT, George Ungar, Canada, 3 min.
KATHERINE, Clare Smart & Katherine Smart, UK, 7 min.
21.04.02, Jean-Gabriel Periot, France, 10 min.
FACIAL PERCEPTION, Tahir Ün, Turkey, 3 min.


Competition Program 3

Regional Section:
FREEDOM, Mia Nikolić, Serbia, 3 min.
UNTITLED, Jelica Kiso, Serbia, 3 min.
2008 (DEATHS), Stjepan Domić, Croatia, 15 min.
VOICE, Ksenija Jurišić, Croatia, 2 min.
POSTCARDS, Nika Autor, Slovenia, 9 min.

International Section:
VIRTUALITIES, Yiorgos Nalpantidis, Greece, 16 min.
ABSTRACT?, Alexei Dimitriev, Russia, 4 min.
A TIME SHARED UNLIMITED, Zachary Epcar, Czech Republic, 10 min.
ME, MYSELF AND I IN THE AGE OF DOWNLOAD, Thomas Kutschker, Germany, 5 min.
STOCHASTICS, David Kidman, France, 9 min.
EDIT OF ACTUALITY, Jennifer Ross, UK, 5 min.
UTOPIA, Estela Estupinyà Garcia, Germany, 8 min.


Competition Program 4

Regional Section:
SNOW WHITE AND THE SEVEN DWARFS, Zoran Tairović, Serbia, 59 min.

International Section:
WHISTLING UNDER WATER, Hooshmand Varaei, Iran, 15 min.
APPROACHES TO LONELINESS II, Marco Wedel, Germany, 4 min.
INTERIORISM, Hernán Talavera & Chema Araque, Spain, 12 min.
SELF IMPROVEMENT, Clint Enns, Canada, 3 min.
QUARTERING, Chris Loukes, UK, 7 min.
AXIOM, Sally Grizzell Larson, USA, 2 min.
STRIPS, Felix Dufour-Laperrière, Canada, 6 min.
STANDSTILL, Angeliki Malakasioti, Greece, 9 min.


Out of Competition
Feature-length
THE DEATH OF SOCRATES, Natasa Prosenc, USA/Italy/Slovenia, 82 min.








No comments:

Post a Comment